Serviciile noastre

01

Evaluarea afacerii

Exista multe motive pentru care un antreprenor ar putea dori sau ar avea nevoie de o evaluare a afacerii, inclusiv negocierea unei fuziuni sau vanzarea unei companii, considerarea unor actionari noi, incercarea de a solutiona litigiile legate de parteneri sau alte litigii de raspundere sau stabilirea capitalului propriu al actionarilor. O evaluare a afacerii poate fi, de asemenea, utila in scopuri de planificare strategica si benchmarking. Indiferent de scopul indeplinirii evaluarii, este vital sa angajati profesionisti cu experienta, care vor avea o imagine cuprinzatoare a tot ceea ce ati investit in afacerea dvs. si a ceea ce ati creat.

Cat valoreaza compania mea?
In calitate de proprietar de afacere, s-ar putea sa va gasiti in ipostaza de a va pune aceasta intrebare.

Obtinerea unei evaluari exacte a companiei este imperativa daca alegeti sa puneti in aplicare strategia de iesire de pe o piata dinamica, cum este cea de astazi. Cand evaluati o afacere, exista o serie de lucruri pe care un consultant le ia in considerare.

Dupa ce aveti o idee despre cat de mult va puteti astepta de la o eventuala vanzare, echipa noastra de experti va putea discuta despre nuantele oricarei tranzactii potentiale, acoperind fara a se limita la urmatoarele:

  • Puterea marcii
  • Performanta financiara viitoare
  • Customer base
  • Experienta si abilitatile echipei de management
  • Punctele forte ale lantului de aprovizionare
  • Sinergii cu cumparatorul

Procesul de evaluare

Sa incepem cu numerele. Prima parte a unei evaluari de afaceri este analiza obiectiva, care se ocupa de factorii cuantificabili. Aceste piese sunt usor de masurat si de demonstrat, cum ar fi profiturile, sau termenul contabil standard numit Profit inainte de dobanda, taxe, amortizare si depreciere (EBITDA) si alte elemente cuantificabile, cum ar fi valoarea de piata a activelor fizice. Dintr-o abordare simplista, expertii in servicii de evaluare a afacerii pot lua valoarea EBIDTA, pot aplica rata de capitalizare bazata pe piata si pot ajunge la o valoare a afacerii relativ buna. In acest caz, concluzia este simpla: cu cat EBIDTA este mai mare, cu atat este mai mare valoarea afacerii si invers.

A doua parte a evaluarii afacerii este analiza subiectiva, care se ocupa de factorii de piata. Acestia sunt mult mai dificil de masurat si cuantificat. Cateva exemple ale acestor factori de evaluare ar putea fi faptul ca o companie obtine 75% din veniturile sale de la un singur client; sau ca depinde doar de unul, doua sau trei produse (servicii); o afacere in care proprietarul este afacerea sau afacerea este administrata de familie sunt toate exemple de riscuri subiective care trebuie luate in considerare in evaluarea unei afaceri. Acesti factori si efectele lor asupra riscurilor investitionale sunt mai dificil de previzionat si trebuie sa tina seama de fortele pietei. In unele cazuri, pot duce chiar la scaderea valorii din evaluarea afacerii. Dar cum poate un proprietar de afacere sa stie ce este cu adevarat un factor negativ? Cele enumerate aici sunt doar cateva exemple.

Un expert in servicii de evaluare a afacerii va va putea ajuta. Este crucial pentru o evaluare puternica, aparabila, sa gasiti un specialist in servicii de evaluare a afacerii, care sa cunoasca fortele pietei. Cineva care detine cunostinte aprofundate despre piata actuala va poate ajuta sa evaluati atat factorii obiectivi cat si pe cei subiectivi. Un consultant cu experienta in evaluarea afacerii va lucra impreuna cu dvs, identificand punctele forte obiective, bazate pe date, ale afacerii si atragandu-va atentia cu privire la factorii subiectivi care ar putea trage evaluarea afacerii dvs. in jos. 

In acest fel, consultantul poate analiza si aplica cantitatea potrivita de forte subiective in ceea ce priveste reducerile fata de factorii de evaluare obiectivi pentru a ajunge la o evaluare a afacerii exacta si aparabila.

Dazz Management ofera servicii de evaluare a afacerii utilizand o intelegere aprofundata a metodologiilor de evaluare acceptate pentru a produce opinii echitabile si un raport de evaluare sustenabil.

02

Planuri de afaceri scrise profesional

Fie ca este vorba de un start-up sau compania dvs. doreste sa dezvolte noi produse sau servicii, un plan de afaceri solid va va imbunatati sansele de a avea succes, oferindu-va directie, vizualizarea riscurilor potentiale, evaluarea viabilitatii si asistarea la planificare. De asemenea, va poate ajuta sa obtineti finantare de la parti externe.

Un plan de afaceri este documentul strategic cheie, esential pentru inceperea si operarea unei afaceri de succes. Este un document viu, care proiecteaza activitatile financiare, operationale si de marketing ale unei afaceri propuse sau in crestere pentru urmatorii 3, 5 pana la 10 ani.

Procesul de elaborare a planului de afaceri constituie un element important si niciun antreprenor nu ar dori sa lase afacerea la voia intamplarii, neglijand-o. Pentru o organizatie care nu are o echipa dedicata pentru planificarea strategica a afacerii poate dura luni ca sa formuleze un plan de afaceri, fapt care nu duce la nimic altceva decat la pierderea de oportunitati.

Echipa noastra ofera atat start-up-urilor, cat si proprietarilor de afaceri existente servicii precum:

  • Revizuirea planului de afaceri si imbunatatirea unui plan de afaceri existent;
  • Dezvoltarea unui plan de afaceri cuprinzator.
Revizuirea planului de afaceri

Prin serviciile noastre identificam acele domenii ale planului de afaceri existent care necesita imbunatatiri sau detalieri in domenii cheie pentru a prezenta planul de afaceri intr-o lumina mai buna pentru investitori si alte parti interesate. De asemenea, ne vom asigura ca planul de afaceri este complet, sustinut solid si prezentat eficient.

Elaborarea unui plan de afaceri

Lucram impreuna cu dvs. pentru a dezvolta un plan de afaceri complet nou, potrivit pentru investitorii vizati sau pentru orice alte parti interesate.

Stilul nostru de scriere este clar, direct si simplu si leaga toate cele de mai jos intr-un document coerent care serveste drept foaie de parcurs pentru afacerea dvs.:
  • Prezentare generala a industriei;
  • Prezentare generala a pietei, inclusiv mediul competitiv si prezentarea generala a concurentilor;
  • Prezentare generala a afacerii;
  • Prezentarea produselor si serviciilor;
  • Analiza financiara istorica;
  • Analiza activelor;
  • O descriere a modelului de afaceri;
  • Plan de marketing si vanzari;
  • Operatiuni;
  • Resurse umane;
  • Previziuni financiare;
  • Analiza SWOT (Puncte tari / Puncte slabe / Oportunitati / Amenintari).

Daca incepeti o afacere, un plan de afaceri va poate ajuta sa:

  • Va transformati ideile si capitalul intr-o afacere viabila;
  • Asigurati finantare de la creditori si investitori;
  • Identificati punctele forte, punctele slabe, oportunitatile si amenintarile.

Daca gestionati o afacere existenta, un plan de afaceri va poate ajuta sa:

  • Comunicati viziunea dvs. angajatilor si partilor externe;
  • Elaborati previziuni financiare precise;
  • Comparati performanta planificata cu cea reala.

Daca intentionati sa va extindeti afacerea, un plan de afaceri va poate ajuta sa:

  • Strangeti capitalului necesar expansiunii;
  • Creati o strategie de gestionare a cresterii;
  • Profitati de oportunitati si sa reduceti riscurile.

Daca vindeti afacerea dvs., un plan de afaceri va poate ajuta sa:

  • Stabiliti valoarea corecta a afacerii dvs;
  • Dezvoltati un plan pentru a va transfera proprietatea, a va vinde afacerea sau a va inchide afacerea;
  • Stabiliti unui calendar pentru procesul de tranzitie;
  • Identificati cerintele financiare si de reglementare.
03

Controlling Financiar

"Ce este în spatele tău, nu contează"

– Enzo Ferrari 
 
În mediul de afaceri de astăzi aflat într-o continuă evoluție si extrem de competitiv, gestionarea eficientă a resurselor financiare este esențială pentru succesul și sustenabilitatea oricărei companii.
Controlul financiar, cunoscut și sub denumirea de management financiar sau controlling, joacă un rol extrem de important în asigurarea faptului că resursele financiare ale unei companii sunt utilizate în mod optim, riscurile sunt atenuate și deciziile strategice sunt susținute de informații financiare corecte și oportune.
Cu un istoric dovedit în a oferi rezultate tangibile pentru clienții noștri, înțelegem provocările cu care se confruntă companiile în gestionarea eficientă a finanțelor.
Echipa noastră de profesioniști cu experiență în controlling, analiză financiară și management al riscului, lucrează îndeaproape cu clienții noștri pentru a personaliza soluțiile care se aliniază nevoilor și obiectivelor lor unice.
Unele dintre activitățile cheie pe care le acoperim includ:
1. Bugetare și prognoză: Elaborarea de bugete cuprinzătoare și previziuni financiare pentru a ghida alocarea resurselor și pentru a sprijini planificarea strategică. Aceasta implică analiza datelor istorice, tendințele pieței și obiectivele de afaceri pentru a crea planuri financiare realiste.
2. Analiză financiară și raportare: Efectuarea de analize financiare aprofundate pentru a evalua performanța companiei, pentru a identifica tendințele și pentru a oferi perspective pentru luarea deciziilor. Aceasta include pregătirea de rapoarte financiare regulate, analiza variațiilor și urmărirea indicatorilor cheie de performanță (KPI).
3. Controlul și managementul costurilor: Monitorizarea și controlul costurilor în cadrul diferitelor funcții de afaceri pentru a optimiza cheltuielile, a îmbunătăți eficiența și a maximiza profitabilitatea. Aceasta implică identificarea oportunităților de economisire a costurilor, implementarea măsurilor de control al costurilor și analiza structurii costurilor.
4. Managementul fluxului de numerar: Gestionarea fluxului de numerar al companiei pentru a asigură suficientă lichiditate pentru operațiunile de zi cu zi, finanțarea oportunităților de investiții și servisarea datoriei. Aceasta include prognoza fluxului de numerar, gestionarea capitalului de lucru și optimizarea ciclurilor de conversie a numerarului.
5. Managementul riscului: Identificarea, evaluarea și atenuarea riscurilor financiare care ar putea afecta performanța și stabilitatea companiei. Aceasta implică dezvoltarea strategiilor de management al riscului, implementarea controalelor interne și asigurarea conformității cu cerințele de reglementare.
6. Evaluarea performanței: Stabilirea indicatorilor cheie de performanță (KPI) și a metricilor pentru a măsura performanța financiară a companiei și a diferitelor sale unități de afaceri. Aceasta include analiza profitabilității, rentabilitatea investiției (ROI) și a altor indicatori financiari pentru a evalua performanța.
7. Planificare financiară strategică: Colaborarea cu managementul superior pentru a alinia strategiile financiare cu obiectivele generale de afaceri. Aceasta implică furnizarea de perspective financiare și recomandări pentru a sprijini luarea deciziilor strategice și planificarea pe termen lung.
8. Conformitate și guvernanță corporativă: Asigurarea conformității cu reglementările financiare, standardele contabile și politicile interne. Aceasta include menținerea unor înregistrări financiare exacte, efectuarea de audituri interne și respectarea cerințelor de raportare.
9. Analiza investițiilor: Evaluarea investițiilor potențiale, proiectelor de capital și inițiativelor strategice pentru a evalua viabilitatea lor financiară și rentabilitatea potențială a investiției. Aceasta implică realizarea de modelări financiare, analize de risc și planificare a scenariilor.
10. Îmbunătățirea proceselor: Evaluarea și îmbunătățirea continuă a proceselor și sistemelor financiare pentru a spori eficiența, acuratețea și transparența. Aceasta include implementarea celor mai bune practici, valorificarea tehnologiei și eficientizarea fluxurilor de lucru financiare.
Prin parteneriatul cu noi, vă puteți aștepta să obțineți un avantaj competitiv printr-o transparență financiară îmbunătățită, un control îmbunătățit al costurilor și o alocare mai bună a resurselor. Serviciile noastre sunt concepute pentru a oferi un ROI măsurabil, dându-vă puterea să luați decizii informate care să conducă la creșterea durabilă.
 
Studii de caz:
COMPANIE
ÎNAINTE DE IMPLEMENTAREA CONTROLULUI FINANCIAR
DUPĂ IMPLEMENTAREA CONTROLULUI FINANCIAR
COMPANIE
Servicii
.
ÎNAINTE DE IMPLEMENTAREA CONTROLULUI FINANCIAR
  • Venituri anuale: €20 milioane
  • Marja EBITDA: 12%
  • Depășiri ale costurilor proiectului și profitabilitate inconsecventă între proiecte
  • Vizibilitate limitată asupra performanței financiare la nivel de proiect
  • Alocarea și utilizarea ineficientă a resurselor
DUPĂ IMPLEMENTAREA CONTROLULUI FINANCIAR
  • Venituri anuale: Crescute la €25 milioane prin îmbunătățirea procesului de ofertare și a strategiilor de achiziție de clienți
  • Marja EBITDA: Îmbunătățită la 15% printr-un control mai bun al costurilor și prin analiza profitabilității proiectelor
  • Reducerea depășirilor de costuri ale proiectelor cu aprox. 20% prin îmbunătățirea bugetării și monitorizării acestora
  • Analiză detaliată a performanței financiare la nivel de proiect care a condus la o mai bună alocare a resurselor și la îmbunătățirea profitabilității proiectului
  • Gestionarea îmbunătățită a fluxului de numerar prin facturare și urmărire mai bună a plăților, reducând zilele restante de încasare (DSO) cu 15%
COMPANIE
Companie Real Estate
ÎNAINTE DE IMPLEMENTAREA CONTROLULUI FINANCIAR
  • Venituri anuale: €50 milioane
  • Marja profit: 20%
  • Depășiri ale costurilor proiectului și profitabilitate inconsecventă între proiecte
  • Vizibilitate limitată asupra performanței financiare la nivel de proiect
  • Alocarea și utilizarea ineficientă a resurselor
DUPĂ IMPLEMENTAREA CONTROLULUI FINANCIAR
  • Venituri anuale: €55 milioane
  • Impactul asupra veniturilor anuale:
    ◌ 10% economii raportate asupra costurilor in valoare de €50 milioane = €5 milioane în reducerea costurilor
  • Impactul asupra profitului anual:
    ◌ Îmbunătățirea marjei de profit cu 15% la €50 milioane = creșterea profitului cu € 7.5 milioane
    ◌ Reducerea cu 5% a impactului financiar = reducerea cu €2.5 milioane a pierderilor potențiale
COMPANIE
Lanț de Retail
ÎNAINTE DE IMPLEMENTAREA CONTROLULUI FINANCIAR
  • Venituri anuale: €50 milioane
  • Marjă brută: 25%
  • Cheltuieli operaționale: 20% din venituri
  • Vizibilitate limitată asupra performanței la nivel de magazin și a factorilor de cost
  • Strategii de preț inconsecvente între locații
DUPĂ IMPLEMENTAREA CONTROLULUI FINANCIAR
  • Venituri anuale: Au crescut la aproximativ €60 milioane prin strategii îmbunătățite de preț și optimizarea mixului de produse
  • Marja brută: A crescut la 28% printr-un mai bun control al costurilor și negociere cu vendorii
  • Cheltuieli operaționale: Reduse la 18% din venituri prin îmbunătățirea performanței și o mai bună monitorizare a cheltuielilor
  • Analiza detaliată a performanței la nivel de magazin care a condus la închiderea locațiilor cu performanțe slabe și extinderea celor de success
  • Implementarea unor strategii de preț consistente în toate locațiile, conducând la o satisfacție îmbunătățită a clienților și la creșterea vânzărilor
COMPANIE
Companie de producție
ÎNAINTE DE IMPLEMENTAREA CONTROLULUI FINANCIAR
  • Costuri anuale de operare: €10 milioane
  • Marjă profit: 8%
  • Conversia stocurilor: 4 ori pe an
  • Fluctuația fluxului de numerar: mare, ceea ce duce la provocări ocazionale de lichiditate
  • Vizibilitate limitată asupra costurilor de producție și profitabilității pe linie de produse
DUPĂ IMPLEMENTAREA CONTROLULUI FINANCIAR
  • Costuri anuale de operare: Reduce la €9 milioane prin initiative de optimizare a costurilor
  • Marjă profit: crescută la 10% printr-un control sporit asupra costurilor și îmbunătățirea strategiilor de preț
  • Conversia stocurilor: Crescută la 6 ori pe an, reducând costurile de transport și îmbunătățind fluxul de numerar
  • Fluctuația fluxului de numerar: Redusă prin previzionarea mai bună a fluxului de numerar și gestionarea capitalului de lucru
  • Analiza detaliată a profitabilității liniei de produse care a condus la întreruperea produselor cu marjă scăzută și o concentrare sporită pe liniile cu marjă mare
Aceste exemple ilustrează impactul potențial al implementării controlului financiar în companii, ceea ce duce la îmbunătățirea performanței financiare, controlul costurilor, profitabilitatea și succesul general al afacerii.
Indiferent de stadiul în care se află business-ul tău sau serviciul de care ai nevoie, misiunea noastră este una clară și simplă!
Oferim antreprenorilor încredere, control total asupra costurilor, transparență asupra fluxurilor financiare și instrumente simple de măsurare a performanței afacerii tale ca să poți să iei decizii informat în orice moment.
Toate acestea sunt realizate de echipa noastră de consultanți certificați, aplicând modelele noastre de control financiar, dezvoltate în timp care au adus rezultate măsurabile pentru clienții noștri.
04

Servicii de modelare financiara

Modelele financiare sunt de obicei construite pentru a sprijini deciziile de afaceri, care se bazeaza pe acestea. Modelele financiare bune ofera informatii pertinente, permitandu-va sa explorati impactul financiar al deciziilor strategice si sa va sprijiniti planul de afaceri sau decizia de investitie.

Modelarea financiara permite companiilor sa inteleaga rapid factorii cheie din spatele fluxului de numerar si al valorii lor. Un model bun va va permite sa schimbati rapid ipotezele din spatele modelului si sa vedeti ce impact are.

Destul de des oamenii tind sa fie prea optimisti cu privire la planurile lor. Introducerea numerelor intr-un model financiar va va aduce cu picioarele pe pamant. Unii dintre clientii nostri au economisit sume importante ajustandu-si planurile de dezvoltare in avans.

Una dintre cele mai frecvente greseli este subestimarea cerintelor de numerar pentru proiectele de dezvoltare ale unei afaceri. De fiecare data cand se inregistreaza depasiri ale costurilor sau intarzieri in livrare - toate acestea se adauga si inrautatesc semnificativ presiunea asupra rezervelor de numerar ale companiei.

Introducand numerele intr-un model financiar si setandu-le la cel mai pesimist scenariu, va va permite sa va cunoasteti nevoile de numerar cu mult timp in avans. De asemenea, va poate oferi timp sa negociati o linie de credit stand-by pentru aceste nevoi.

Daca doriti sa:

  • Folositi servicii de modelare financiara pentru a crea o reprezentare cat mai buna a situatiei dvs. financiare reale;
  • Utilizati modelarea financiara pentru a previziona rezultatele afacerii si sa evaluati strategiile financiare sau potentialul maxim al unei investitii, in functie de mai multe scenarii;
  • Externalizati serviciile de modelare financiara catre un furnizor de servicii de modelare financiara de incredere pentru a va ajuta sa rezumati evenimentele si sa oferiti o directie eficienta pentru deciziile sau actiunile viitoare

atunci va aflati in locul potrivit.

Modelele noastre financiare va pot ajuta sa evaluati noi oportunitati de afaceri, sa strangeti capital si sa analizati alte aspecte extrem de importante legate de investitii.

O noua oportunitate de afaceri, necesita un studiu de fezabilitate financiara solid. Expertii nostri sunt aici pentru a analiza oportunitatile dvs. si pentru a va ajuta sa luati decizii informate prin testarea mai multor scenarii bazate pe factori actuali si viitori care pot impacta rezultatul investitiei.

Modelul nostru vine in completarea situatiilor dvs. financiare existente (bilant, flux de numerar, profit si pierdere) agreagandu-le cu planul de afaceri intr-un singur model financiar, care poate fi oricand ajustat in functie de obiectivele strategice.

Fie ca este vorba despre bilanturi, situatii de profit si pierderi sau chiar situatii de flux de numerar, la Dazz Management, va putem ajuta cu oricare dintre proiectiile dumneavoastra financiare.

Avem tehnici de evaluare experte si puteti avea siguranta ca veti obtine intotdeauna o valoare exacta a investitiilor dvs. pe baza fluxurilor de numerar in viitor. Folosim rate de actualizare precise pentru a oferi valori exacte ale investitiilor obtinute dintr-un model robust de flux de numerar.

De asemenea, ne bazam sau proiectam in baza unor studii de piata menite sa ne ajute sa tinem pasul cu cele mai recente schimbari ale pietei si sa analizam modul in care noile evolutii va pot afecta afacerea.

05

Bugetare si prognoza

Bugetarea si prognoza sunt instrumente care ne ajuta sa ne indeplinim obiectivele financiare. Companiile pot folosi bugetul pentru a stabili un plan cu privire la ceea ce compania se asteapta sa realizeze pentru o anumita perioada. Prognoza financiara ajuta o companie in stabilirea rezultatelor viitoare pe baza datelor si tendintelor istorice, precum si a vanzarilor estimate.

Desi crearea si implementarea unui buget cuprinzator si a unei previziuni pentru afacerea dvs. poate parea coplesitoare, este cea mai eficienta modalitate de a stabili asteptari financiare si de a obtine succesul in afacerile dvs.

Bugetarea

Un buget:

  • Ofera un punct de referinta pentru afacere;
  • Este adesea necesar pentru cererile de finantare;
  • Poate fi folosit ca un indicator al fluxului de numerar viitor al afacerii
 

Cu toate acestea, din cauza constrangerilor de timp sau din alte motive, proprietarii de afaceri pot trece cu vederea aceste rapoarte esentiale. Noi putem asista companiile in elaborarea bugetelor lunare/trimestriale/anuale si de asemenea, oferim rapoarte care compara bugetul cu rezultatele reale.

Prin recunoasterea domeniilor in care rezultatele reale difera de la buget, companiile pot identifica componentele subperformante si pot pune in aplicare strategii pentru a imbunatati sau a atenua efectele performantei insuficiente.

Prognoza Fluxului de Numerar

Este important sa intelegeti ca profitul unei afaceri nu este neaparat echivalent cu fluxul de numerar al acesteia. Factori precum debitorii, creditorii, angajamentele, platile anticipate, amortizarea si alte tranzactii fara numerar pot determina ca aceste cifre sa fie usor diferite. Intelegand si prognozand fluxul de numerar al unei afaceri, putem sa:
  • Identificam cat de mult numerar va fi disponibil in anumite momente de-a lungul anului;
  • Analizam calendarul si efectele cheltuielilor majore;
  • Indentificam veniturile lunare minime necesare pentru acoperirea cheltuielilor obisnuite etc.

La Dazz Management asistam la producerea acestor rapoarte si colaboram cu dvs. pentru a identifica zonele de potentiala imbunatatire si pentru a oferi strategii de management al fluxului de numerar pe care afacerea le poate implementa in viitor.

Situatii Financiare

Conturi de management – obiectivul nostru la Dazz Management este de a ne ajuta clientii sa-si dezvolte afacerile. O parte importanta a acestui proces este monitorizarea continua a performantei financiare. Conturile de management, fie ca sunt lunare sau trimestriale, ofera companiilor aceste informatii. Echipa noastra de profesionisti cu experienta lucreaza cu clientii si realizeaza rapoarte care identifica si analizeaza:

  • Profit contabil
  • Comparatie cu perioadele anterioare
  • Comparatii cu bugetul (daca este cazul)
  • Tendinte de rentabilitate
  • Zone de risc
  • Performanta KPI

Aceste rapoarte sunt insotite de comentarii detaliate, care recunosc unde afacerea a mers bine si unde trebuie sa se imbunatateasca. Intalnindu-ne pentru a discuta aceste rezultate in mod regulat, echipa va poate oferi un serviciu care va asigura ca afacerea dvs. isi atinge intregul potential.

06

Servicii de analiza financiara

Ce este analiza financiara?
Analiza financiara se refera la examinarea si analiza informatiilor financiare ale companiei pentru a lua o decizie de afaceri. O analiza financiara analizeaza diferite aspecte ale unei companii, cum ar fi – profitabilitate, solvabilitate, lichiditate si stabilitate. Analiza financiara este de obicei realizata prin sintetizarea informatiilor din diferite situatii financiare, cum ar fi: situatii de venit, situatii de bilant si situatii de flux de numerar ale unei companii. Este folosita pentru evaluarea tendintelor economice, stabilirea politicilor financiare, construirea de planuri pe termen lung pentru afacere si identificarea proiectelor sau companiilor pentru investitii.

Importanta analizei financiare

Analiza financiara este importanta pentru o afacere din mai multe motive prezentate mai jos:

 

  • Identificarea activelor si pasivelor companiei – Ajuta la examinarea tuturor activelor si pasivelor pe care le detine o companie, la evaluarea valorii si potentialul acestora de a genera rezultate viitoare;
  • Masurarea puterii financiare generale a companiei Analiza financiara ajuta la intelegerea puterii financiare actuale a companiei si arata daca afacerea realizeaza profituri sau pierderi. De asemenea, ajuta la intelegerea diferitelor alte aspecte financiare ale companiei, cum ar fi capacitatea acesteia de a plati datorii sau dividende;
  • Analiza eficientei operationale Anumite rapoarte dintr-o analiza financiara ajuta la analiza gradului de eficienta al companiei. Ajuta la examinarea gradului in care compania isi gestioneaza resursele intr-un mod eficient;
  • Asistenta in luarea deciziilor strategice – Analiza financiara ajuta la furnizarea unei intelegeri a modului de eficientizare a utilizarii resurselor companiei, a operatiunilor si a gestionarii datoriei. Ajuta la analiza sanatatii si stabilitatii generale a companiei si prin urmare, ajuta managementul sa ia decizii de afaceri mult mai informate;
  • Ajuta la identificarea tendintelor – Analiza financiara ajuta la compararea diferitelor numere cheie pentru o companie pe parcursul mai multor ani. Acest lucru ajuta la identificarea tendintelor cheie pe o perioada de timp. Rapoartele pot fi comparate si pot arata daca s-au inregistrat progrese de catre companie;
  • Estimarea bugetului viitor O serie de decizii bugetare si actiuni corective se bazeaza in principal pe analiza financiara. Analiza poate ajuta o companie sa planifice din timp, sa ia decizii bugetare informate si sa atinga diferite obiective de afaceri;
  • Adoptarea unor decizii de investitii mai bune Analiza financiara este extrem de benefica pentru investitori. Evaluarea profitabilitatii si a pozitiei financiare a unei companii este importanta inainte de orice decizie de investitie. Cu ajutorul analizei financiare, investitorii pot lua diverse decizii cheie de investitii.
07

Managementul fluxului de numerar

Fara acces la numerar nu va veti putea atinge obiectivele de afaceri. Dazz Management va ajuta sa construiti o disciplina puternica in jurul managementului fluxului de numerar. Echipa noastra va monitoriza, analiza si va va ajuta sa va optimizati procesele de gestionare a numerarului astfel incat sa va asigurati ca aveti la indemana date exacte si in timp util atunci cand luati decizii de afaceri.

Serviciile noastre de management al fluxului de numerar includ:

  • Analiza de risc
  • Monitorizarea canalelor de vanzari / a veniturilor
  • Monitorizarea cheltuielilor
  • Proiectii ale fluxului de numerar
  • Planificarea afacerii
  • Gestionarea capitalului de lucru

Beneficiile externalizarii managementului fluxului de numerar

Pot exista diverse motive pentru care companiile trebuie sa-si externalizeze gestionarea fluxului de numerar. Este posibil ca o afacere sa creasca, dar sa nu aiba inca resursele necesare pentru a angaja un controlor financiar sau este posibil ca echipa sa financiara sa nu aiba abilitatile necesare.

Avantajele pe care le obtineti atunci cand externalizati gestionarea numerarului catre Dazz Management includ:

  • Informatie precisa:  Va vom ajuta sa anticipati cand va fi nevoie de numerar, astfel incat sa va puteti pregati sa aveti resurse la timp.
  • Capital de lucru: Va vom ajuta sa identificati oportunitati de imbunatatire a capitalului de lucru care, la randul sau, va poate ajuta sa va imbunatatiti rezistenta si sa va asigurati capital pentru dezvoltarea si cresterea viitoare.
  • Controlul creditului: Ne vom asigura ca facturile dumneavoastra sunt ridicate prompt si ca platile intarziate sunt urmarite.
  • Luarea deciziilor: Va vom ajuta sa imbunatatiti procesul decizional prin imbunatatirea previziunilor de numerar pe termen scurt si lung
  • Proceduri de gestionare a numerarului: Vom oferi consiliere echipei dumneavoastra cu privire la modul de imbunatatire a procedurilor interne de gestionare a numerarului.
08

Asistenta pentru obtinerea de finantare/refinantare

Oferim asistenta clientilor nostri in vederea alegerii celei mai bune optiuni pentru finantarea/ refinantarea afacerii, fie prin accesarea de credite bancare, fie prin atragerea investitorilor de capital.

 Printre serviciile noastre de asistenta in obtinerea de finantare se numara:

  • Due diligence financiar;
  • Managementul structurii capitalurilor si managementul riscului;
  • Analiza gradului de indatorare;
  • Modelare financiara integrata si analiza senzitivitatii;
  • Pregatirea planului de afaceri;
  • Analiza cost-beneficiu;
  • Evaluare companii, bunuri imobiliare, active fixe (ANEVAR);
  • Asistenta in negocierea cu institutiile finantatoare;
  • Consiliere in gestionarea fluxului de numerar.
Asistenta pentru finantarea activitatii curente
Consltantii nostri va ofera asistenta profesionista in identificarea celei mai bune optiuni de finantare:
  • Determinarea nevoilor de finantare ale companiei;
  • Stabilirea celei mai bune optiuni de finantare;
  • Elaborarea planului de afaceri si a fluxului de numerar;
  • Asistenta pentru elaborarea setului de documente solicitat de banca;
  • Negocierea temenilor si conditiilor contractelor de credit si a garantiilor;
  • Monitorizarea creditului si realizarea rapoartelor cerute de banca, pana la rambursarea integrala.
Asistenta pentru obtinerea creditelor de investitii

Orice proiect de investitii necesita o analiza detaliata a costurilor, beneficiilor asteptate, dar si a riscurilor asociate. De asemenea, asigurarea unei surse de finantare optime, care sa asigure sustinerea financiara a proiectului, este o provocare pentru orice investitor. Asigurarea unei surse corecte de finantare estentiala pentru succesul investitiei.

 Serviciile noastre cuprind:

  • Evaluarea oportunitatii de investitii si a riscurilor aferente;
  • Elaborarea studiului de caz (analiza fianciara rapida) aferent oportunitatii de investitii;
  • Intocmirea planului de afaceri si a fluxului de numerar, inclusiv analiza senzitivitatii la factori de risc;
  • Determinarea capacitatii de rambursare a datoriilor curente si a celor pe termen lung;
  • Negocierea temenilor si conditiilor contractelor de credit si a garantiilor;
  • Monitorizarea creditului si realizarea rapoartelor cerute de banca, pana la rambursarea integrala;
  • Asistenta financiara pe parcursul implementarii proiectului de investitii (costuri, venituri, cheltuieli financiare, cash flow etc.)
09

Consultanta in Management

Profesionistii nostri la nivel mondial includ directori cu experienta din industrie, analisti seniori si experti in tehnologie din industriile electrice, apei, petrolului, gazelor naturale si tehnologiei. Aceasta experienta, combinata cu accesul fara probleme la capacitatile profesionale de inginerie, achizitii, constructii si operatiuni ale companiei, directori seniori cu experienta, economisti, experti seniori in politici si oficiali de reglementare, ingineri si experti in domeniu respectati la nivel international, face ca Black & Veatch sa fie deosebit de calificat pentru a ajuta clientii cu cele mai complexe provocari ale lor.

Solutiile noastre cuprind solutii financiare, de proces si tehnologice, iar multi dintre profesionistii nostri cu experienta poseda abilitati interfunctionale, inclusiv managementul activelor, costul serviciului / proiectarea ratelor, procesele de afaceri, servicii de analiza si implementare.

 Serviciile noastre de consultanta in management includ:

  • Asistenta in elaboararea strategiei de afaceri si a obiecctivelor strategice
  • Asistenta privind organizarea si conducerea societati (organigrame, structuri, definiri de functii)
  • Analiza operationala – analiza functiilor si functiunilor din cadrul companiei
  • Analiza si reproiectarea proceselor de afaceri
  • Optimizare de costuri
  • Dimensionarea necesarului de resurse umane
  • Analiza si organizarea fluxului informational (comunicarea intre departamente)
  • Elaborarea de proceduri interne si norme de lucru privind desfasurarea activitatilor din cadrul societatii
10

Asistenta in fuziuni si achizitii

Fuziunile si achizitiile (M&A) sunt complexe si necesita o cantitate semnificativa de timp si resurse ale unei companii pentru a se executa cu succes. Echipa noastra va poate ajuta sa identificati, sa abordati si sa oferiti optiuni legate de riscuri si probleme, care pot afecta negocierile si succesul tranzactiei.

Serviciile noastre includ:

Verificare prealabila – ”Due Diligence”

O parte importanta a oricarei investigatii due diligence este de a examina gradul de aliniere a strategiei dintre compania care preia si compania tinta. Cum este piata companiei tinta? Care este pozitia competitiva? Care este probabilitatea de a afecta valoarea generala a intreprinderii dvs.? Raspunsurile la aceste intrebari necesita cercetari calitative si cantitative primare asupra afacerii in cauza.

Va putem ajuta cu orice parte a strategiei de “due diligence”, cum ar fi:

  • Sa evaluati atractivitatea pietei tinta, inclusiv in urmatoarele domenii:

    ◌   Dezvoltarea pietei

    ◌   Mix de produse, preturi si canale de distributie

    ◌   Mediul de reglementare

    ◌   Perceptiile si cererea clientilor

  • Sa analizati pozitia competitiva a companiei tinta in domenii precum:

    ◌   Bariere de intrare si iesire

    ◌   Dinamica principalilor competitori

    ◌   Inovatie si performanta produselor

    ◌   Marketing si vanzari

    ◌   Identificati oportunitatile cheie pentru cresterea veniturilor si reducerea costurilor

    ◌   Validati planul de afaceri al companiei tinta, inclusiv veniturile de top si marja operationala

  • Prognozati oportunitatile folosind o serie de scenarii de piata pentru a cuantifica modul in care schimbarile pietei ar putea afecta valoarea unei tranzactii
  • Sa evaluati riscurile si beneficiile pentru o mai buna intelegere a pietei
  • Sa efectuati o analiza detaliata inainte de a finaliza orice tranzactie
Beneficiile dumneavoastra
  • Intlegere aprofundata a perspectivelor clientilor, furnizorilor si concurentilor cheie;
  • Cunoasterea avansata a caracteristicilor cheie ale companiei tinta;
  • Ipoteze si variabile care au fost testate si cuantificate.

Asistenta la iesirea de pe piata

Cesionare, separare, divizare, lichidare, indiferent de forma pe care o ia, vanzarea unui activ comercial are avantajele si dezavantajele sale. O astfel de decizie va poate ajuta afacerea sa se reorienteze pe ceea ce face cel mai bine sau poate genera o sursa de bani necesara actionarilor. Sau ar putea fi pur si simplu timpul pentru o astfel de decizie: multe firme fac achizitii cu cu scopul de iesi de pe piata atunci cand firmele sunt suficient de profitabile. Pe de alta parte, vanzarea poate elimina sansa de a participa la castigurile viitoare. (Chiar si o afacere neclintita se poate destabiliza). De asemenea, poate perturba fluxul general de numerar. In plus, tranzactiile in sine tind sa fie complicate - implicand decizii privind structura acestora, costuri, operatiuni in curs si multe altele. Ajutam clientii sa puna bazele pentru separarea unei afaceri. Ca parte a acestui proces, colaboram cu dvs. pentru a va ajuta sa:

  • Evaluati valoarea pe care va puteti astepta sa o obtineti;
  • Anticipati provocarile operationale legate de incheierea tranzactiei;
  • Priviti in perspectiva schimbarile pietei, care ar putea determina nevoia de a iesi din afacere;
  • Stabiliti un cadru pentru viitoare cesionari – inclusiv evaluari regulate ale potentialilor candidati;
  • Efectuarea de due diligence asupra potentialilor cumparatori.
Beneficiile dumneavoastra
  • Gestionati riscul unei tranzactii de vanzare;
  • Pozitionati afacerea pentru a se dezvolta dupa vanzare;
  • Realizati cea mai mare valoare posibila din tranzatie.
Identificarea tintei
O abordare metodica a identificarii tintelor, bazata pe principiile strategiei corporative, va poate asigura extinderea cu succes a portofoliului dvs. de afaceri. Printre altele echipa noastra va poate ajuta sa:
  • Evaluati segmentele de piata si geografice pentru oportunitati de afaceri neexploatate;
  • Examinati si analizati in detaliu pietele relevante;
  • Identificati potentialele tinte de achizitie pe baza obiectivelor strategice existente;
  • Faceti introducerea ofertelor si sprijiniti activitatile din faza initiala a procesului de fuziune si achizitii
Beneficiile dumneavoastra
  • Un spectru mai larg de potentiali candidatil M&A;
  • Vizarea companiilor care ar putea sa nu fie pe radarul niciunui alt cumparator;
  • Indrumare impartiala asupra profilului unei companii tinta, optima pentru afacerea dumneavoastra.
11

Preturi de transfer

Volumul si varietatea in crestere a tranzactiilor intre companii si a reglementarilor fiscale internationale, impreuna cu aplificarea actiunilor de aplicare a acestora, au facut ca preturile de transfer sa fie o problema principala de gestionare a riscurilor pentru afacerile locale si globale.

Dosarul preturilor de transfer (TP) a devenit mai dificil, mai ales atunci cand reglementarile se schimba pentru a spori transparenta. Societatile mari nu trebuie doar sa dezvolte o politica de preturi de transfer eficienta din punct de vedere fiscal si viabila pentru a spori competitivitatea, ci si sa gestioneze riscul potential de TP intr-un mod eficient din punct de vedere al costurilor.

Documentatia privind preturile de transfer este, prin urmare, nu numai o cerinta de conformitate, ci reprezinta si prima linie de aparare impotriva auditului.

Specialistii nostri va pot ajuta sa evaluati conformitatea si nevoile strategice in mod holistic si sa reimaginati modelul operational al afacerilor viitoare.

  Serviciile noastre de preturi de transfer includ:

  • Planificarea preturilor de transfer: proiectarea politicilor si procedurilor practice si eficiente de preturi de transfer;
  • Conformitatea preturilor de transfer: pregatirea documentatiei privind preturile de transfer;
  • Preturi de transfer operationale: implementarea si revizuirea proceselor si controalelor privind preturile de transfer;
  • Planificarea lantului de aprovizionare: proiectarea strategica a politicii si planificarea fiscala;
  • Analiza comparativa a preturilor de transfer: ratele de referinta ale redeventelor, ratele dobanzilor si profitabilitatea entitatii;
  • Acorduri de preturi anticipate: acorduri unilaterale si multilaterale de preturi de transfer cu autoritatile fiscale.

  Atentia corespunzatoare acordata preturilor de transfer va ajuta afacerea in:

  • Identificarea posibilelor oportunitati si implementarea politicilor de preturi de transfer pentru imbunatatirea eficientei fiscale;
  • Respectarea reglementarile nationale si globale privind preturile de transfer, reducand sansa de ajustari ale preturilor de transfer de catre autoritatile fiscale;
  • Asigurarea protectiei impotriva penalitatilor privind preturile de transfer;
  • Reducerea costurilor de conformare a taxelor pe termen lung prin stabilirea de politici, proceduri si documentatie eficiente;
  • Reducerea riscurilor asociate cu pozitiile fiscale incerte.

 

Ce sunt preturile de transfer?

Termenul de preturi de transfer (denumit de obicei TP) se refera la modul in care partile afiliate pretuiesc bunurile, serviciile, activele necorporale, imprumuturile si alte tranzactii dintre ele. Regulile/Regulamentele TP sunt stabilite in diferite tari pentru a se asigura ca preturile partilor afiliate sunt rezonabile si echitabile. Autoritatea fiscala romana se asteapta ca tranzactiile cu parti afiliate sa fie efectuate in conditii de concurenta.

Ce inseamna documentarea preturilor de transfer?

Multe tari din intreaga lume au cerinte privind documentatia privind preturile de transfer. Documentatia privind preturile de transfer se refera la inregistrarile pregatite ca dovada ca pretul este in conditii de concurenta.

Documentatia privind preturile de transfer necesita analiza companiei, industriei si functiilor (inclusiv activele si riscurile) pentru a putea „caracteriza” entitatea si tranzactiile. Odata „caracterizata” in scopul stabilirii preturilor de transfer, o metoda de stabilire a preturilor de transfer este selectata si aplicata folosind o analiza economica (numita adesea cautare comparabila). Aceasta cautare comparabila este comparata cu informatiile financiare ale entitatii care este revizuita pentru a evalua daca tranzactiile internationale cu parti afiliate au fost efectuate in conditii de concurenta.

Cand trebuie pregatita documentatia privind preturile de transfer?

In conformitate cu prevederile art. 108 alin. (2) din Codul de procedura fiscala in vederea documentarii respectarii principiului valorii de piata contribuabilul/platitorul care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate are obligatia sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer.

La solicitarea organului fiscal contribuabilul are obligatia de a prezenta dosarul preturilor de transfer. Cuantumul tranzactiilor pentru care contribuabilul/platitorul are obligatia intocmirii dosarului preturilor de transfer, termenele pentru intocmirea acestuia, continutul dosarului preturilor de transfer, precum si conditiile in care se solicita acesta se aproba prin ordin al presedintelui ANAF.

Astfel, OPANAF nr. 442/2016 emis in temeiul dispozitiilor mentionate mai sus stabileste ca in cazul societatilor care nu sunt mari contribuabili sau au aceasta calitate dar nu ating niciunul din pragurile de semnificatie prevazute la alin. (2) al art. 2 din ordin, se va urmari indeplinirea unuia dintre pragurile de semnificatie stabilite la alin. (4) calculate la nivel anual pentru toate operatiunile cu persoane afiliate si anume:

  • 50.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare;
  • 50.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate;
  • 100.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale.

 In cazul in care unul dintre praguri este indeplinit intocmirea dosarului preturilor de transfer este obligatorie pentru oricare dintre societatile afiliate implicate in tranzactie, insa doar in cazul inspectiei fiscale si doar la solicitarea organului de control.

 In situatia in care niciunul dintre praguri nu este indeplinit societatea nu va putea fi obligata sa intocmeasca dosarul preturilor de transfer, justificarea respectarii principiului valorii de piata in cazul operatiunilor dintre persoane afiliate urmand a fi efectuata prin alte mijloace pe baza regulilor generale ale legislatiei financiar-contabile cu este cazul, spre exemplu, a unui raport de evaluare intocmit de catre un evaluator autorizat.

 Asadar, art. 4 alin. (4) din OPANAF nr. 442/2016 precizeaza expres ca pentru contribuabilii din categoria marilor contribuabili, care nu se incadreaza in criteriile stabilite conform prevederilor alin. (1), precum si contribuabilii din categoriile contribuabililor mici si mijlocii, care desfasoara tranzactii cu persoane afiliate cu o valoare totala anuala, calculata prin insumarea valorii tranzactiilor efectuate cu toate persoanele afiliate, exclusiv TVA, mai mare sau egala cu oricare din pragurile de semnificatie, prevazute la prezentul alineat, exista obligatia intocmirii si prezentarii dosarului preturilor de transfer numai la solicitarea organului fiscal, in cadrul unei actiuni de inspectie fiscala.

 Obligatia de intocmire anuala revine doar contribuabillilor mari care indeplinesc oricare dintre urmatoarele preguri de semnificatie:

  • 200.000 euro, in cazul dobanzilor incasate/platite pentru serviciile financiare, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
  • 250.000 euro, in cazul tranzactiilor privind prestarile de servicii primite/prestate, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal;
  • 350.000 euro, in cazul tranzactiilor privind achizitii/vanzari de bunuri corporale sau necorporale, calculata la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei valabil pentru ultima zi a anului fiscal.

Exista amenzi pentru nerespectarea cerintelor privind documentatia preturilor de transfer?

Neprezentarea dosarului preturilor de transfer la prima solicitare facuta de organul fiscal competent este sanctionata contraventional printr-o amenda de pana la 27,000 de lei (persoane juridice – contribuabili mari), intre 12.000 si 14.000 de lei (persoane juridice - contribuabili mijlocii si mari), respectiv 2.000 - 3.500 de lei (persoane juridice - contribuabili mici si persoane fizice).

1. Penalitati administrative / amenzi

  • de pana la 27,000 RON (aproximativ 5.600 EUR) pentru contribuabilii mari care desfasoara tranzactii intra-grup materiale si carora le este solicitat dosarul preturilor de transfer in afara unei inspectii fiscale de fond;
  • de pana la 14.000 RON (aproximativ 2.900 EUR) pentru contribuabilii mijlocii si mari carora le este solicitat dosarul preturilor de transfer in cadrul unei inspectii fiscale de fond;
  • de pana la 3.500 RON (aproximativ 700 EUR) pentru contribuabilii mici carora le este solicitat dosarul preturilor de transfer in cadrul unei inspectii fiscale de fond.
2. Penalitati derivate direct din ajustarile de preturi de transfer
  • impozit pe profit / venit suplimentar (i.e. 16% din profiturile / veniturilor stabilite suplimentar de catre echipa de inspectie fiscala);
  • penalitati calculabile asupra impozitului pe profit / venit suplimentar (calculate pentru perioada de la momentul cand acestea ar fi trebuit platite pana la momentul cand se emite decizia de impunere de catre autoritatile fiscale si se achita principalul):
◌  dobanzi de intarziere (0,02% / zi de intarziere); si
◌   penalitati de intarziere (0,01% / zi de intarziere); sau
◌   penalitati de nedeclarare (0,08% / zi de intarziere).

 
Cel mai important insa, este faptul ca neprezentarea/prezentarea incompleta a dosarului da dreptul autoritatilor fiscale de a estima valoarea de piata a preturilor de transfer utilizate de contribuabil in cadrul tranzactiilor intra-grup: inspectorul va alege trei tranzactii similare si va face media aritmetica, fara a tine cont de particularitatile tranzactiei analizate sau de profilul functional si de risc al companiei.

Aceasta estimare ”fortata” poate duce la ajustarea puternica a preturilor de transfer practicate de catre societatile afiliate si, implicit, la plata unor impozite suplimentare semnificative. Mai mult, va fi o ajustare pe care contribuabilul nu o mai poate contesta, nemaiavand posibilitatea sa-si exercite acest drept.

12

Servicii de analiza a portofoliului

Analiza portofoliului de clienti

Managementul relatiilor cu clientii este din ce in ce mai important in cercetarile si practicile actuale de marketing. Modelele de portofoliu de clienti reprezinta unul dintre putinele instrumente concrete propuse pentru managementul relatiilor pe pietele business-to-business (B2B).

Portofoliul de clienti este un instrument folosit in principal de companiile B2B pentru a ajuta la organizarea si dezvoltarea unei comunicari/relatii valoroase cu clientii. Este de obicei asociat cu un fel de tehnologie, cum ar fi un ERP, CRM sau o baza de date care stocheaza toate informatiile de mai jos:

  • Numele companiei;
  • Contacte si asociati;
  • Afaceri si segment;
  • Produse sau servicii achizitionate;
  • Informatii cu privire la facturare, precum tichetul mediu si venitul total.

De asemenea, puteti avea si alte informatii despre profilul lor, cum ar fi nevoile de servicii pentru clienti, profitabilitatea, tipul de relatie si potentialele vanzari suplimentare. Aceste informatii vor fi in timpul managementului portofoliului de clienti criteriile dumneavoastra de evaluare a relatiei si de prioritizare a anumitor conturi fata de altele.

De ce este important sa facem managementul portofoliului de clienti? Bazele de date latente (adica nu sunt gestionate corespunzator) au in medie 50% dintre clienti inactivi. Asta pentru ca firmele, in special cele mari sau cu peste 5 ani pe piata, nu si-au schimbat modul in care fac lucrurile. Aceasta inseamna ca venituri potentiale stau blocate, asteptand sa mearga la alte companii.

Gestionarea portofoliului de clienti impiedica acest lucru. Cunoscand companiile cu care aveti sau ati avut o relatie, puteti prioritiza contactul si personaliza serviciile pentru a-i mentine pe toti fericiti, in timp ce obtineti cele mai multe venituri din aceste oportunitati de afaceri. De asemenea, puteti renunta la companiile care nu au profilul potrivit sau care nu aduc profitul asteptat, dand spatiu celor noi.

Managementul portofoliului de clienti nu este doar un instrument de organizare, ci este strategic pentru a va cunoaste clientii si ce tip de cont ar trebui sa il vizati. De asemenea, va poate ajuta sa va ganditi la noi strategii de vanzari, cum ar fi upselling, pentru a creste veniturile per client. Toate aceste beneficii vor permite afacerii dvs. sa creasca si mai mult si sa poata, de fapt, sa profite de intregul portofoliu de clienti.

Acordand atentie comportamentului clientilor dvs., este mai usor sa faceti o pre-selectie.

Odata ce stiti care clienti sunt in pericol si care prezinta o oportunitate pentru un tichet mai mare, este timpul sa construiti un flux de retentie si sa alegeti platforma de automatizare perfecta.

Analiza portofoliului de furnizori

Companiile cauta in mod constant noi perspective, lider de gandire si resurse din partea comunitatii furnizorilor pentru a le ajuta sa castige pe piata competitiva de astazi. In prezent, furnizorii au mai multe optiuni de distributie, inclusiv propriul canal direct catre consumator. Ca atare, companiile de top recunosc nevoia de a forma relatii strategice cu furnizorii corespunzatori. Provocarea consta adesea in criteriile legate de selectarea partenerilor furnizori potriviti:

  • Cum determin valoarea furnizorilor astazi si in viitor?
  • Cum ar trebui sa masoare contributia lor la afacerea mea avand in vedere loialitatea, obiectivitatea, ofertele exclusive, finantarea discretionara, talentul, perspectivele, instrumentele, ideile, marcile, valorile etc.?
  • Cum determin gradul de aliniere cu strategia mea?

Modelul nostru de segmentare a furnizorilor ii asigura pe clientii nostri ca evalueaza si selecteaza corect partenerii optimi pentru a le sustine strategia si succesul.


O parte din serviciile noastre de consultanta includ:
  • Criterii de segmentare a furnizorilor – Identificarea si definirea componentelor comparative critice pentru a alimenta segmentarea furnizorilor.
  • Model de segmentare si analiza – Dezvoltarea si executia analizei cantitative si calitative care vor crea baza de comparatie intre categoriile de furnizori. Identificarea factorilor de segmentare.
  • Obiective si asteptari de segmentare – Obiectivele si asteptarile relatiei retailer-furnizor, roluri si responsabilitati pentru ambele parti pe segment de furnizor.
  • Comunicarea de segmentare – Dezvoltarea unui plan de comunicare interna si externa pentru initierea si consolidarea relatiei nou-dorita retailer-furnizori.

Analiza portofoliului de produse / servicii

Pentru a avea succes, o companie ar trebui sa aiba un portofoliu de produse cu rate de crestere si cote de piata diferite. Compozitia portofoliului este determinata de fluxurile de numerar. Produsele cu crestere mare necesita intrari de numerar pentru a sustine cresterea. Produsele cu crestere redusa ar trebui sa genereze numerar in exces. Ambele tipuri sunt necesare simultan.

Portofoliul de produse este unul dintre cei mai importanti factori pentru orice organizatie. De ce? Pentru ca este vorba despre ceea ce organizatia planifica, vinde sau inceteaza sa vanda.

Portofoliul de produse trebuie sa se bazeze pe misiunea, obiectivele si strategia companiei, pentru a potrivi punctele forte si punctele slabe ale companiei, filozofia si competentele oportunitatilor din mediul de piata.

Pentru a ramane in afaceri, un portofoliu sanatos si echilibrat, bazat pe inovatie este absolut crucial! Proiectarea portofoliului de afaceri implica analiza portofoliului de produse curent al companiei inainte ca strategiile de crestere si reducere sa poata fi elaborate.

Portofoliul de afaceri este colectia completa de produse si servicii care alcatuiesc o companie. Proiectarea si mentinerea unui portofoliu sanatos implica o intelegere aprofundata a obiectivelor firmei si a pietelor pe care doreste sa le deserveasca.